Hilaryous

Hilaryous

I recently met Hilary* Swank
and took her for a piggy bank.
Sweet Hilary** was not amused,
she yelled at me she felt abused!

She even thought it was a crime,
and said the way to save my dime
that I had innocently chosen
she would have never been proposin’.

I realized just what I did,
say, where there was no piggy slit –
and to escape from all this mess
bought Hilary a dress slit less.

_________________
*For metrics’ sake, please read “Hil’ry”. Thanks.
**This time, and again for metrics’ sake, please read “Hil-a-ry”. Thanks. Truly.

7 thoughts on “Hilaryous

  1. Sind das schon die Hormone…???
    *grins*

    Ach ja, die herzlichsten Glückwünsche!
    Ob Sie dann noch zum Dichten kommen…… 😉

  2. Liebe FrauVau, besten Dank für die Glückwünsche, und ob ich dann noch zum Dichten komme, wird sich zeigen. Ich hoffe es sehr!

    Was die Inspiration angeht: Ich sah gestern Abend “Inglorious Basterds” in der Originalfassung, was den englischen Teil meines Hirns aktivierte, und heute lief mir im Raketenlabor “piggy bank” über den Weg. Et c’est ca.

  3. An englischen Versen tue ich mir ja etwas schwer. Bei dir liest’s sich, als wär’s nicht schwer. Ob ich es auch wieder einmal versuchen sollte …

  4. Mein lieber Lichti, mir fällt es dann nicht schwer, wenn ich einfach herauslasse, was da ist und die Ansprüche an mich selbst nicht in shakespearehafte Höhen treibe. 🙂

  5. So next time you take Hilary
    to any kind of bank
    make sure that there’s no military
    or any kind of tank.

    Because if there is army there
    it might be very hard
    for you to take your little share
    from Swank’s Maestro* card.

    ————————–
    *for metrics please say “Ma-es-tro”. Thanks.

  6. @Doktor Peh: My dear Doc P., I would take a lot of things to a bank, but Hilary is probably not among them. Though I do have my ways of getting past that army.

    @weltdeswissens: Ma’am, Frau Tyler weiß nichts darüber, aber das hat sie nun davon, dass sie sich nicht auf Piggy Bank reimt. Und danke für die Glückwünsche! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.